.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

06 mars 2013

mina idéer och vår

Många av mina insikter som jag diskuterat här i bloggen har börjat dyka upp i media. Det är odling av alger för att producera biogas. Det är möjligheten att producera syntetisk biogas för att lagra energi från vindkraft. En av mina idéer var att producera olja från kärnkraft-el. Det är samma teknik bara att man går ett steg längre och gör olja av gasen.

Att odla alger i stora dammar, kanske t o m mitt i städerna är väldigt utrymmeseffektivt sätt att producera bioenergi. Att dessutom kombinera det med kommunala reningsverk bättrar på reningen och utnyttjar spillvärmen på ett billigt sätt. Samtidigt ger det stora mängder biobränsle per areaenhet. Min idé var att bygga glaskapslade trycksatta dammar i öknar, där marken annars är värdelös. Taket hindrar avdunstning och gör att man kan trycksätta för att på så sätt lösa in mer koldioxid i vattnet.

Jag har börjat producera solel på allvar nu. Det blir runt 2 kWh per dag rakt ut på nätet. Ytterligare uppemot 1 kWh som jag gör av med själv. Avtalet om försäljning är klart och jag får betalt. Teknikens under är att jag kan se allt timme för timme genom att logga in på elbolagets hemsida. Det gör inget att jag inte lyckats få igång växelriktarens webbserver.

Hur blir det med mina potentiella dejter ? Jag har börjat få vårkänslor. Jag drömmer sällan, men jag har drömt om både SeN och J. L bjöd ju hem mig en dag då jag inte kunde, sedan har hon inte gått med på något nytt tillfälle. Hon har andra prioriteringar. N-Ja har också haft fullt upp och läste inte ens mitt mejl förrän efter flera dagar. Hon borde höra av sig snart. Kanske jag skrämmer dem när jag sa att jag i lördags som enda kille var ute med 7 tjejer. Fullt normalt för mig som föredrar tjejer både som partner och kompisar. Hur skulle jag se det om tex L sa att hon var och festade med 7 killar. Okända för mig. Nej, jag skulle bli lite undrande om vad hon var för en. Samma lär de ju tänka om mig. Får kanske välja ord och undanhålla sanningen framöver. Kanske vanligare att brygga öl en lördag med två killkompisar.

Har börjat sakna SeN och kanske träffar henne nästa vecka. Hon mår fortsatt bättre. Hon har först nu brutit helt med KK2 vilket glädjer mig (såvida det inte är han som valt att blocka henne). Jag är fortfarande väldigt främmande till att träffa SeN:s kille dock. Lär inte ske på ett tag.

Etiketter: , , , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker