.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

04 februari 2013

nya plus o minus

Jag tror att det kan vara så att folk som inte träffar så många och är desperata lätt faller för första bästa. För mig som träffar så enormt mycket folk och tjejer och som byggt upp ett immunförsvar mot olycklig kärlek har svårt att bli kär. Jag är egentligen också desperat men väljer knappast första bästa. Har blivit lite kräsen också. Som kille är utseendet viktigt. Tycker dock inte det är så viktigt men det är det första man ser. Insidan ser man först efter ett tag.

Festade 9 timmar i lördags. Trevligt men nya vännerna. Gjorde en ny bekantskap i lördags. Kanske kan bli något, men troligen inte, ska på bio och öl med henne senare i veckan tillsammans med andra vänner. Det kan vara så att jag såg L, tjejen jag mejlat och pratat i telefon med i söndags. Hur stor är sannolikheten ? Låg, men jag är nojig och tror på slumpen. Det sannolika är att det inte är hon. Hon har dessutom barnvecka nu.

Som jag trodde så skulle veckan bli bra. Arbetar på min positiva inställning och försök till att bli mer socialt kompetent. Tyvärr har jag tappat mycket av min bästa vän då hennes nya bekantskap utvecklats till ett förhållande. Känner inte för att träffa henne men vill samtidigt träffa henne och blir jätteglad när jag hör av henne. Något hon gjort väldigt lite denna vecka. Ledsen och avundsjuk. Jag vill också träffa någon att spendera 100% tid tillsammans med.
Jag kommer inte åka ut till hennes grannskap och gå på villavisning. Jag kommer bara vilja ha den och kan ännu inte köpa en villa, kontantinsatsen saknas. Det får ligga på is ett år till. För övrigt så kanske hon jag träffar bor i villa… Å andra sidan kan man tjäna rejält på att renovera en äldre villa med bra läge som denna.

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker