.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

05 februari 2013

sorglig synvilla

Jorå – visst åkte jag ut och gick på villavisning.

Javisst – jag ville ha den. Riktigt renoveringsobjekt. Jättestor tomt. Billig med min ekonomi idag. Även om man inte gör annat än ytskiktsuppfräschning. 8500-9500 kr/mån.

Ojojoj – jag får låna en hel del utan att ha mycket i kontantinsats.

Såklart – Det är många som vill göra klipp. Inga barnfamiljer utan de som ser det som en möjlighet att renovera och sälja vidare. Det som jag hade som utväg eller ursäkt ifall det inte skulle vara roligt att bo i en stor villa ensam. Lätt kan man tjäna ca 400 000 kr efter skatt på ett år.

Sorg – jag känner ju en viss sorg för att inte kunna köpa huset. Det var så mysigt. Började räkna på storleken på utjämningskärlet för en eventuell bergvärmeanläggning.

Ringde och pratade i 40 min med föräldrarna och de diskuterade men utan att jag frågade tog de upp frågan om att låna ut. Men det skulle vara svårt då de behöver pengarna själva relativt snart.

Samma sorg som jag känner på annat håll. Huset blir någon annan förunnat och jag går miste om det. På samma sätt som andra blir andra förunnade och jag lämnas bakom ryggen. Det kanske blir del i min nästas villa istället, vem vet, men nybyggt är inte riktigt min grej. Jag är anspråkslös och tycker om det genuina.

 

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker