.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

22 februari 2013

trötta sjuklingar vägrar

Nu känner jag en fruktansvärd stress, nervositet – ÅNGEST. Vet inte riktigt varför. Det kan vara för att jag ska åka till fritidshuset i helgen. Det kan vara för att jag egentligen skulle ha gått på dejt i helgen med den ena eller den andra. Snackade en halvtimme med i telefon med L i onsdags. Blev inte så mycket klokare mer än att ensamstående mammor i regel är väldigt trötta. Så med SeN så med L. Det kan också vara så att det är efterdyningar efter min plötsliga sjukskrivning i söndags. Arbetsgivaren tog det som arbetsvägran och jag fick en skriftlig varning. Jag tog det med ro. Har bokat in ett läkarbesök. Ska driva igenom en rehabiliteringsplan eller sjukskrivning. Har bestämt att vara kvar på extrajobbet till sommaren eller då jag lyckats betala av billånet från lön, vilket borde bli i juni, dvs jag kan lämna in uppsägningen 1 maj. Det som hände i söndags var att jag blivit flyttad från en relativt lugn arbetsstation till en väldigt stressig. Jag hade jobbat två dagar i den stationen och var utarbetad, att slita i 12 timmar gick jag inte med på. Sjukskrev mig för psykiska problem, men arbetsledaren tog det som arbetsvägran, trots att jag erbjöd mig att arbeta till en avtalad tid.

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker