.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

15 februari 2013

Lågskor

Kunde gå till jobbet utan vare sig glappande knä eller större känning av falsk ischias. Senaste veckorna har det till och från varit hemskt. Knät glappar första biten så att jag får hoppa i trappan ned till Långholmen så att de hamnar i rätt läge. Sedan tar min korta lårmuskel till orda och bränner – falsk ischias. Inte äkta då den inte ligger i kläm. Har stretchat lite mer på sistone och det kanske har hjälpt. Tror dock att det är tack vare att jag tog lågskor idag. De bra kängorna har gått sönder. m/90-kängor som jag haft över 15 år. De gick inte att laga. De kängor jag använder nu har stått i garderoben 9 år för att jag fick ont i knäna av dem. Alldeles för hård sula. Spontanköpte dem i Skottland. Måste köpa nya och skänka bort dessa till någon som inte går 5-15 km per dag som jag.

På relationsfronten har det inte hänt så mycket, men ändå ganska mycket. L som jag har kontakt med verkar ha kontaktsvårigheter. Hon vågar inte ringa, skriver bara korta meddelanden. Antingen har hon en dejt och vill ha mig på stand by eller så är hon verkligen sådär trött och upptagen. Vill i vare fall träffa henne en gång. Den andra J kan jag inte kalla henne JL kan har nog också använts så jag får kalla henne N-J. Vi ska försöka att ses nästa vecka. Hon har inte berättat så mycket om sig själv. Lite orolig för vad hon har för historia. Den kan ju knappast vara som BFL-mammans. Henne har jag brutit med. Har snart klarat av en karensvecka från henne och efter det får jag ta kontakt med henne igen. Tänker mer objektivt om henne nu. Känner egentligen inte för att träffa henne men vill tjatta med henne. Mellan L och N-J är det stor skillnad. L är ganska etablerad och har barn. N-J är sötare och nog mer min typ, men hon har varken jobb eller bakgrund och vill inte ha familj. L verkar vara lite av en översminkad bimbo men vad vet jag. Har inte träffat någon av dem. Båda bor också på nästan en timmes resväg från mig åt olika håll. Jag vill i alla fall komma på dejt. Allra helst att det ska fungera också.

Till fritidshuset trilskas jag med elbolag och tjänstemän för att få till ett elhandelsavtal för solelen. Det var tur att jag driftsatte dem i höstas och fick en hel vinter emellan. Hade jag varit ute i god tid hade jag fått skänka bort ett helt års elproduktion då de inte hunnit få mätare på plats (tog 5 månader) och elavtalet (ej klart har tagit snart 8 månader). Hoppas på att allt är klart när snön försvinner.

Etiketter: , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker