.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

20 december 2012

Tvingas kvar

Som jag nämnde i tidigare inlägg så har jag sagt upp mig från det fullständigt förändrade extrajobbet. En tidigare jobbarkompis redogjorde för utdöendet på TV igår. Bolaget som jag jobbar på vill inte att man bara går ned i tid utan jag måste antingen säga upp mig helt och jobba på timme (som jag tänkt från början) eller söka en annan tjänst med mindre tid. Då kan jag lika gärna ha tjänsten kvar och ge bort pass som jag inte vill jobba på. Kanske jag säger upp mig helt om en månad eller så. Anledningen till att jag inte vill sluta helt rakt av är att jag gärna vill ha lite extrapengar för att kunna nå målet om att lösa billånet snarast. Hatar att vara bilägare och allra mest att det är svindyrt. Det är inte aktuellt att sälja bilen nu när den värsta värdeminskningen varit. Så helt enkelt lägger jag uppsägningen på is. Det är ju bara vissa arbetsuppgifter som är tråkiga. Förhoppningsvis slipper jag dessa då jag ständigt gnäller när jag får dem.

Vad har det nya året i sitt sköte ? Deppig och utan längtan !

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker