.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

11 januari 2013

Slavande i tredje dimensionen

Den senaste tiden på jobbet har jag ägnat större delen av tiden att rita av fläktrum i 3D. Att vara CAD-slav var inte direkt det jag tänkte mig när jag omskolade mig. Som gammal geolog är tre och fyrdimensionellt tänkande inte svårt. För min nyanställde kollega är det en katastrof. Han tom justerar mina färdiga ritningar till något som han ”tycker ser bättre ut” med följden att jag får göra om allt igen. Det ska ju vara en avbildning av verkligheten. Har ju alltid tyckt att jobbet till största tiden inte varit så roligt. Bara lönen som är rolig och att jobbet är ganska fritt (men plats och tidsbundet). Får se hur länge jag blir kvar. Troligen till sommaren. Ska börja se vad det finns för jobb att söka inom miljö. Första kriteriet är att inte jobba som konsult. Möjligen i riktigt stora projekt då. Får kanske bli ett myndighetsjobb ändå. På kvälls- och helgjobbet börjar jag vänja mig, men tråkigt är det. Har skjutit upp uppsägningen några månader och tar ledigt när det blir för mycket. Denna månad blir det ingen extraamortering på bilen utan istället bygger jag upp buffertarna och betalar in 25 000 kr i skatt. Resten av skatten betalar jag i maj. Det är lite tveksamt att jag lyckas betala billånet (92 000 kr) till sista juni utan att sälja av aktier/fonder. Vet inte ännu om jag kommer byta elenergileverantör för att få sälja solelen. Gör jag det får jag loss nästan 20 000 kr på vindkraftandelarna.
I helgen blir det nya bekantskaper. Det ska bli jätteroligt, samtidigt känner jag mig inte riktigt i social form. Hoppas på att sova ut tillräckligt i natt.

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker