.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

28 september 2012

Gott humör av glada.


Nu och de senaste dagarna har jag varit på gott humör. Kanske för att jag är så fullt uppbokad. Kanske för att jag ska träffa min nyvunna vän. Kanske för att jag har koll på läget. Det blev inte heller någon fortsättning trots konstig känsla. Hur det går med J vet jag inte, hon var bortrest denna vecka. Mitt detektivarbete går inte alltid så bra. Hur stor är sannolikheten att en person har en dubbelgångare i samma stadsdel, med samma förnamn, med samma ålder och väldigt lik. Nu vet jag inte vem hon är. Det ska jag snart veta.

I helgen; göra klart solcellsanläggningen och ställa ned temperaturen till enbart underhållsvärme. Jag har pga översvämningen i somras gjort av med för mycket el till uppvärmning och avfuktning. Numera har jag bara tre vindkraftsandelar och att elen nu är rekordbillig får jag inte ta del av förrän i vinter om den fortfarande är billig då. Pellets ska beställas till nästa gång. Åter fullt i källaren. I vår säljer jag vindandelarna och betalar av billånet. Enligt planen tecknar jag istället avtal med Telge för att sälja överskottet på solel och köper elen av dem för dyrt marknadspris. Kommer aldrig komma under målet på 1000 kr i månadskostnad för fritidshuset. 1150 kr per månad är inte illa pinkat ändå.

Kommande månad har jag ingen ledig dag. Allt uppbokat. Jobb, jobb, skola, exkursioner, konferensresa till Skottland för andra gången i år. Sedan börjar mitt nya schema på kvällsjobbet. En omställning som heter duga. Hur jag kommer trivas återstår att se.

Etiketter: , , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker