.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

13 september 2012

Sol i kort frihet

För ovanlighetens skull fick jag frigång från kontoret, jag blev frisläppt på ett jobb utanför väggarna och kunde dagtid röra mig på stan.Soligt och frihetskänsla på cykel. När jobbet var slut smet jag in på stadsbiblioteket. Det var länge sedan som man kunde vara på stan en normal dag.

Idag är jag trött men inte deppig än, eller – jo, lite, men inte såfarligt. Satt och kollade på bilder inatt på SeN och inser hur fin hon är men sorgligt att hon är så förstörd både fysiskt och psykiskt. Det fysiska är ju inget större problem och de psykiska handlar huvudsakligen om dåliga vanor och impulsivitet och dålig motivation om något hon inte vet att hon vill. Dålig på att aktivera sig själv, men hon blir bättre och det gör mig glad.

Det är redan torsdag och jag har kvällskurs ikväll. Mycket cyklande och nya hastighetsmätaren fungerar inte. Ska skaffa en ny eller byta. Jag har ivare fall ny lampa.

I helgen ska jag göra klart solcellsanläggningen, nästan i vare fall.Den betalas slutligt först med oktoberlönen sedan ska jag följa min ekonomiskaplan. Såhär efteråt ser jag att jag mycket väl skulle ha kunnat spara 85 000 krför en långresa till Sydostasien. Ändå glad att jag inte bestämde mig för det. Jag vill annat.

Igår fick jag en bok av två underbara främmande människor som spontant börjat prata med mig på jobbet. Två timmar senare fick jag boken som skulle vara bra. Får väl skriva en recension här.

Jag följer som sagt bara Guds stig och just nu är den väldigt uppdelad och utan skyltar, tråden är uppflikad. Är det månne en väg till huvudstigen eller är det återvändsgränder som jag väljer ? Gör jag några val ens ?

Nej, nu ska jag jobba vidare och snart blir det gratislunch.

Etiketter: , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker