.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

12 september 2012

Visst dagligen.

Börjar visst blogga dagligen. Idag har jag sovit bra, 7 timmar. Satte på datorn för räkningar men inget bloggsurf. Inte mycketdepptendenser. Skickade dock ett anonymt mejl till en kompis om herr KK2. Igårskickade jag en bloggkomentar till bflmamman för att få henne att tänka framåtoch inte bara repetera sådant som sänker henne. Hon förstod inte kopplingen hit.
Idag börjar jag istället känna den där malande oron,nervositeten som jag under så många år känt utan att veta varför, den som görmig fysiskt sjuk. Jag får finnar, ménière och känner mig allmänt konstig. Detär någon form av stress, prestationsångest eller dyligt. Kanske en efterdyningfrån gårdagen då jag var ”Ny på jobbet” efter 17-18 år och kände mig allmänt obekväm och uttråkad.

Dagjobbet: Så ojämnt att göra. Ibland rulla tummarna (strösurfa, blogga) eller sju saker samtidigt och dessutom chef som står och stammar och svamlar om saker som ska göras. Ja, gå härifrån då, så kan jag göradet då eller gör det själv. Men det kan jag ju inte säga. Tyvärr är det så attjag bara jobbar för lönen. - Hur kunde det bli så?
Jobbar hellre för 60 % av lönen på något som ger mig mer. Men vad ?
Går dessutom en kvällskurs och blev nästan uppraggad av enjättefin tjej första tillfället, men hon är ju upptagen – byte ? Som vanligt har jag lyckats boka upp min tid 100%. Som CaO-n. sa en gång i tiden att alla istan mår dåligt och bl a jobbar för att dämpa det. Han är idag psykolog och visste vad han pratade om.

Jag har dessutom upptäckt att jag reagerar väldigt sunt. Vissa skulle säkert ta till droger om de blir deprimerade. Jag har inte druckit alkohol på en vecka och dricker knappt kaffe längre. Nästa lördag drar jag däremot igång ölbryggningen. Får se vad det kommer att bli.

Etiketter: , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker