.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

21 september 2012

Höststress.

Hösten börjar komma. Min vår-sommar-förhöst-jacka hade surnat Usch. Tvättad. Idag åkte höstjackan på då det bara var 6 grader ute. Inne börjar temperaturen närma sig 15 grader i köket. Stängde till fönstret lite mer. Det är öppet snudd på halva året.

Igår gjorde jag en meningslös biltur till och från fritidshuset kväll och tidig morgon. 50 mil. Dumt att bränna gas bara för en sådan sak. Men jag vill få solcellsanläggningen klar, vill inte ha det hängande hela vintern. Till på köpet var det inte ens mitt fel att den felaktiga panelen gick sönder. På morgonen kl 05:30 var det årets första frost och jag fick köra igång bensinbrännren och skrapa rutorna.
 
Jag tycker ju om när varje vecka och gärna dag är olika, att det händer saker hela tiden. Nu börjar det nästan gå till överdrift. Jag vill stanna till, vila lite , reflektera och göra val. Jag har inte ens slagit på TVn på minst 4 veckor, troligen är det närmare 5 veckor nu.
 
Nu när jag de senaste månaderna har haft en väldigt tajt ekonomi. Inte dålig, men för att jag har haft så extremt mycket utgifter så börjar man se till alla dyra grejer. Bilen som är väldigt dyr. Den symboliserar inte mig och vänner blev förvånade att jag köpte en sån fin. Jag är ju ganska anspråkslös, men sjukt miljömedveten och biogas är Mig ! Att sälja den är ren penningförstöring då största värdeminskningen redan är avklarad. Istället ska jag försöka lösa lånet så fort som möjligt. Rent teoretiskt skulle jag kunna lösa den till maj och då få bara en månadskostnad på 1500 kr. Idag ligger det på runt 5000 kr (och då har jag redan löst del av lånet i förtid). Mitt långsiktiga mål är att kunna klara mig på 130 timmar lön från det lågbetalda (extra)jobbet, dvs ca 13000 kr/månad vid normal skatt. Nu vet jag ju inte ens om jag kommer trivas att jobba kvar där. Så att sluta dagjobbet och återgå till gamla tider går inte. Då de gamla tiderna inte längre finns.

Hur jag ska göra i helgen velar jag över. Tog ett extrapass lördagen men inte söndagen. Har planerat ölbryggning på söndag och har gjort förkultur. Jag skulle lika gärna kunna göra annat trevligt, men om jag inte säger nått så har hon inte något vetat och jag kan göra vad jag planerat men egentligen inte är vad jag vill ?

Etiketter: , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker