.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

25 juli 2008

1,8 matskedar bensin

Jag klippte gräsmattan för första gången i år. När gräsklipparen skulle fram i våras gick den inte att starta. Bytte till nytt tändstift. Bytte bensinen då den var flera år och säkerligen förvandlats till diesel/flygfotogen då alla flyktiga kolväten dunstat bort. Ingenting hjälpte. Jag har funderat på en batteridriven elgräsklippare och nu såg jag att det var REA så jag slog till. Ett spontanköp på 4250 kr. Har tagit 3 extrapass så jag kan betala den direkt.
Bosch Rotak 43Li fungerade helt som man önskat och lite till. Gräsuppsamlaren gör ju att gräsmattan blir ren och fin efter klippningen. Framför allt så slipper man bullret och stanken från Briggs & Stratton-motorn. Vad kan det vara ? 70% ofullständigt förbränt bränsle som man andas in ?

När jag var klar med den igenvuxna mattan laddade jag åter de båda batterierna med den enkla elmätaren inkopplad och den visade sig stanna på 0,26 kWh. Det är samma mängd energi som 1,8 matskedar med bensin. Det skulle bensinaren av märket Klippo inte ens reagera på !

Längtar till att gräset ska växa upp igen ! Framför allt längtar jag efter askan från pelletspannan så att jag kan mossbekämpa gräsmattan.

Etiketter: , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker