.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

14 april 2008

Dalarna

En ledig helg och jag har åter varit och fixat med fritidshuset. Hela vattenburna värmesystemet är i drift efter att 3*2 m kopparrör och några lödningar slutförts. Två radiatorer i källaren har skjutits på framtiden. Pannrummet är i princip klart. Nu är det bara röranslutningarna kvar för laddning till tekniktanken. Pannan är på plats, skorstensanslutning och motdragslucka. Pelletsmagasinet med skruv är monterade och brännaren vill starta, men får inte än. I magasinet ligger lite pellets från Byggmax. Spännande.

Jag tror att jag redan har passerat de 200 000 kr som jag anslagit för allt och då har jag inte räknat med fördyrningen av solfångaren till följd av att jag måste ha två eller fyra paneler i stället för tre. Två blir fånigt litet så fyra blir aktuellt. För att partiell förångning ska vara möjlig måste de monteras med långsidan horisontellt, annars kan solfångarvätskan bli förstörd vid överhettning. Nytt kylskåp och eventuella nya garageportar får jag nog skjuta på framtiden.

På vägen hem åkte jag vägen Torsåker – Stjärnsund - Horndal, många poliser, man blir så illa berörd när man inser vad som en vecka tidigare utspelats innanför avspärrningen

Etiketter: ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker