.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

12 juli 2008

Utomlands

Ett hus så stort och högt inne att flera andra hus skulle få plats. Ett dån av vatten och affärer i mängder. Någonstans skulle det finnas en biograf hade jag hört, men aldrig varit där. Jag åkte uppåt och än mer kände jag att jag inte var i Sverige. Restaurangtorg stora elektronikaffärer. Är jag i utkanten av Sydney ? Jag fortsatte än mer upp. Popcornlukt och en biograf. Så det är detta som är det amerikanska komplexet AMC som sålde till konkurrenten SF. Heron City. Jag såg Narnia nr 2 Prins Caspian.

Det var som att vara utomlands.

När man inte har varit ledig på åtskilliga veckor och arbetat 8 heldagar (10-14 h) så värdesätter man en ledig dag. Det går dock åt tid till inte alltid så roliga saker. Igår var jag och köpte både flytspackel till nästa veckas jobb på fritidshuset och storhandlade mat. Passade på att hamstra på mig sådant som går åt och som kommer stiga i pris pga inflationen. Vad sägs om 50 burkar krossade tomater och 16 kg mjöl. Sedan blev det bio.

Narnia var helt OK, jag håller nog med Xstina med systrar att att första filmen nog var bättre. Får se om man hinner se fler filmer innan skolan börjar igen. Jag gjorde omfattande beräkningar härom dagen och kom fram till att jag nog tjänar på att ta CSN. Jag har sökt både bidrag, lån o tilläggslån. Eventuellt skippar jag lånen. Tycker om att leva minimalistiskt och nästan 17 000 kr/månad käns överflödigt. Det var bra när jag sparade till Australienresan men nu - Nja ! En gång i tiden gick jag en massa kurser här och var i landet, rekreation som var betald. Nu hittade jag en kurs i miljö- o hälsoskydd som ju är ett bra sätt att håll kunskap vid liv. Sista ansökningsdagen var passerad med en dryg månad, men om man har tur så... Värt att chansa.

Jag har ett väldans res-sug nu och fick lite existensiella funderingar igår. Nu har jag påbörjat Narniaboken nr 5 - Kung Caspian och skeppet Gryningen.

Etiketter: , , , , ,

1 Påpekanden:

At 24 juli, 2008 22:03, Anonymous Anonym säger...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker