.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

25 maj 2008

Olika

Jag älskar variation. Den ena dagen ska inte vara den andra lik. Ju mer som händer omkring mig desto mer trivs jag. Denna vecka har väl inte varit mer händelserik än någon annan, men varierad. Måndag-tisdag var jag till fritidshuset och på onsdagen fyllde jag år. Första gången som jag gjorde en tårta. Inte svårt och den blev mycket populär bland jobbarkompisarna. De längtar redan till min nästa födelsedag...

Nu i helgen har jag äntligen börjat få ordning i min lägenhet. Papper och småsaker här och där. Jag har beställt nytt bredband och utrustning. Jag tänker gå över till enbart 3G. Långa uppsägningstider, men har/ska säga upp 2 telefonabonnemang och ett bredbandsabonnemang, eventuellt även IP-telefonin. Kommunikationen är den endag posten i min budget som jag kan skära ned på. Från omkring 7500 kr till 4750 kr. Nästa månad har jag ca 50 kr/dag att leva för.

Jag har blivit smittad av någon vårsnuva och har droppande näsa.

Undrar om jag kommer kunna åka på semester i sommar. Jag räknar inte med det, men skulle gärna åka på en kortsemester till typ Irland. Annars kanske i höst ? Det får nog bli mer fix med fritidshuset. Det känns enormt skönt att vara klar med vattenburna värmen, pannan och solfångarna. Jag beställde pellets nu i veckan.

Etiketter: , , ,

2 Påpekanden:

At 28 maj, 2008 14:05, Anonymous Anonym säger...

Hej Eliuti,

Hur mailar man dig?

 
At 28 maj, 2008 14:26, Anonymous Anonym säger...

jag hade tidigare en mailadress, men det kom så mycket spam så jag tog bort den: ljus.framtid @ gmail.com

 

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker