.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

16 januari 2006

ночной дозор och Ny hårddisk


Idag var jag och såg den ryska filmen ночной дозор (Night Watch). Den var helskum, men samtidigt ganska bra. Vampyr och stridsfilm, det onda och det goda, osv. Inte min typ av film egentligen, men å andra sidan har jag nog sett ganska många sådana filmer på filmfestivalen genom åren. Eftersom den var på ryska var det delvis av lärosyfte som jag såg den. Därför erbjöd jag Kvinnan att hänga med (som kompis), men hon ville inte så jag erbjöd istället Tjejan och hon hängde med (som kompis). Filmen är från 2004 och skulle inte ha visats på bio alls, som tur fick den en minipremiär och visas några veckor med en engelsktextad kopia. Del två, Дневной дозор, Day watch går för fullt på biograferna i Ryssland.

Jag uppstäckte häromdan att min hårddisk börjar bli full, efter lite rensning har jag 111 Gb använt och sådär 37,9 Gb ledigt. Borde sätta dit en extra vid tillfälle. Man vill ju inte slänga delar av den information man har samlat på sig. Den här verkar prisvärd ? En extern hårddisk på otroliga 15 Mb eller var det 15 mb (millibyte) !

Idag köpte jag den mycket omtalade Da Vinci-koden, som ju snart kommer på biograferna. I övrigt så har jag fått lite tid till att läsa både Narnia och en annan C S Lewisbok, nämligen Mere Christianity som jag nämt tidigare i bloggen.

Etiketter: , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker