.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

18 november 2005

Inte bara kölden hindrar cyklandet !

Idag var det verkligen svinkallt, jag bestämde mig för att det får bli sista dagen för säsongen som jag cyklar till stationen. Det kom att visa sig att det också fick bli sista dagen som jag cyklar från stationen i Uppsala. Jag kunde inte finna min cykel där. Uppenbarligen har någon beundrat den och själv velat ha den. Så varsågod ! Lite synd är det ändå och dyra cykelturer blev det, ca 2000 kr för knappt tre månader. Å andra sidan vet jag inte om cykeln skulle blivit så använd i framtiden. Det var väl Guds mening för att skona mig från att förolyckas på vintergatorna, för hjälmen skulle jag nog inte släpa med mig. Jag blev ju trängd av en Ford transit i torsdags, han använde inte ens blinkers!

Jag har nog inte haft så här tajt ekonomi på 5 år. Det var i vare fall väldigt länge sedan som jag bara hade 200 kr kvar på bankomatkontot. Bilen har jag nu på annons för att sälja privat. Om den inte blir såld så gör det de samma. Jag räknade med att jag kan hyra bil för 3000 kr per månad och ändå få det mer än 1/3 billigare. Av de ca 800 mil som bilen gick förra året så var det ca 200 mil som var "nödvändiga", större delen av det kunde man ha kört med en annan bil i familjen. Så om jag nu har 150 nödvändiga mil vid 5 tillfällen och hyr bil så sparar mycket mer än ca 35 000 kr. Det är ju en hel Australienresa eller en kortare resa där jag bjuder någon att resa tillsammans med !

Jag kommer nog jobba varje dag fram till tentan så jag måste verkligen ta tag i pluggdisciplinen nu. Glosor, grammatik och översättningar. Plus att jag måste göra kommande kapitel också…

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker