.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

16 november 2005

ett frammåt två bakåt

Jag har checkat av mot Stockholms universitet - de ligger en hel månad före oss ! Snacka om att de har längre tid på sig att smälta intrycken omän att de samtidigt har högre tempo. För oss börjar slutet på de muntliga övningstillfällena gå mot sitt slut, med tenta på fredag. Sedan börjar text. Läsa och skriva och öva upp ordförrådet. Massor att plugga och snart ska jag skriva omtentan, jag låg ju ca 4 % under G. Men det är en god repetition, bara jag klarar det denna gång. Har inte varit så flitig att arbeta mig bakåt (repetera) mest framåt ! Målet att gå ett kapitel frammåt ena dagen och ett bakåt andra har jag inte kunnat hålla. Nytt mål ett frammåt och två bakåt ?

Ska göra ett nytt försök att sälja bilen, jag vågar inte ens tänka på vintern och sedan biltullarna att behöva flytta bilen två gånger per vecka och varje gång tar minst en timme i anspråk...

Ett steg frammåt och två steg bakåt kan man kanske tillämpa i andra sammanhang oxå. Mig. Jag vill ha ett rikligare liv - inte rikare - Bra framtid !

Etiketter: ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker