.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

14 december 2005

Självmordsbombare - Miljömässigt !

Jag råkade hitta en väldigt intressankt och satiriskt skriven artikel om hur terroristattacken på World Trade Center i Nya York och turistmål fick ned antalet turister och därmed utsläppen av växthusgaser. http://home.swipnet.se/dissidenten/vexthuseffektens_sjelvmordsbomba.htm

Bara bilden (som är hämtad från länken) är skön:

Det var länge sedan jag gjorde ett publicerat inlägg på bloggen nu. Jag har haft fullt upp. Jag har jobbat ca 235 timmar senaste månaden, gjort omtenta (som jag var ca 1,5% ifrån att klara). Jag skulle ha fått en värmepump installerad på fritidshuset, men Sandvikenlantisarna 'lurade' mig, de tog bara betalt och jag får åka upp en gång till för att få den installerad. Förhoppningsvis. Den stora fördelen är att jag får gott om tid att plugga till tentan för att det inte finns någonting annat att göra. Måste klara tentan annars får jag göra den i januari och klara den då istället. Det är ganska likgiltigt egentligen, eftersom jag ändå måste plugga för A-kursen som jag vill gå.

Tjejan som (tror jag och är ganska säker på) är intresserad utav mig har jag lärt känna lite mer och jag förstår att hon är nog inte min typ, det skulle inte fungera långsiktigt. Det är bara väldigt smickrande när någon är intresserad av en, men jag insåg idag att det finns så många andra. De är visserligen inte intresserade av mig. Jag träffade Kvinnan idag för första gången på veckor, hon är verkligen den Fina. Hon har visst börjat plugga igen...

Etiketter: , , ,

2 Påpekanden:

At 14 december, 2005 00:27, Blogger Gusgo säger...

hi there!
Your blog seems to be interesting, but unafortunely, I can´t read sweedish. Now I`m seeking for a good traslator, so I can read your post, and give you a correct tought about it.

Greetings, far-friend!

 
At 16 december, 2005 16:30, Blogger Eliuti säger...

some day I will write in English, German, Italian and Russian, but not in Spanish...

 

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker