.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

04 november 2005

Tänk om man hade...

Tänk att ha ett helt obekymrat liv. Inte vara beroende av andra, inte vara tvungen att hela tiden se framåt. Att kunna stanna upp ett litet tag och se åt sidorna. Sätta sig och läsa några trevliga böcker och fantisera sig iväg till en overklighet. Eller att resa iväg. För två år sedan var jag i Australien, hade precis börjat dykkursen. Tänk att en dag få åka tillbaka tillsammans med sin livskamrat. Jag vet precis vad jag vill göra - det jag inte gjorde senast. Jag vill fly den grå verkligheten här och släppa loss och bara vara.

Pengar är inte allt här i världen, men det är roten till allting ont. Tänk om man kunde klara sig utan pengar. Jag har alltid velat röra mig med så lite pengar som möjligt. Det gör jag också i praktiken. Den största delen av mina pengar försvinner redan från bankkontot, de kontanta medlen ser jag inte mycket av.

För ett år sedan hade jag haft en flera år lång period av regelbundna utlandsresor, ca en var 4:e månad. Spanien, Grekland, London, Paris osv. När jag köpte bilen försvann en massa pengar - dumt ! Uppsalaresorna får väl var som substitut. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska åka till S:t Petersburg i vinter eller inte. Det är så krångligt.

Oktober månad har gått. Jag har lärt mig en massa ryska, jag har börjat på myndigheten, jag har kört ca 30 mil med bilen, cyklat 41,9 mil i Stockholm och gissningsvis 7,5 mil i Uppsala. Buss och tågresor gick på 1176 kr varav en dag försov jag mig och en dag skolkade jag för att jobba, sammanlagt var jag till Uppsala 16 gånger.

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker