.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

11 september 2005

Knark

Idag hade jag en annorlunda dag. Jag jobbade men slutade två timmar tidigare än normalt. Jag tog en TV-kväll. Som jag räknade med var det bara skit på TV så jag letade reda på en DVD-skiva som jag inte sett. Det blev Requiem for a Dream som jag inte såg när den gick på bio. Mycket bra film, häftigt foto, men stark historia om knark i olika former och hur liv förstörs.

Nu har jag haft en nervös tid vilket Ménière direkt straffar mig för. Anledningen till att jag är pressad/stressad är att jag fick för mig att köpa en övernattningslägenhet i Uppsala. Den skulle bara kosta allt som allt 1600 kr/månad och jag skulle spara ca 600 kr i resor. Mäklaren drog ut på tiden i väntan på nya spekulanter. Idag hade "familjen" lagt ett högre bud och jag hoppade av. Det är nog bäst att pendla ändå ?

Den här veckan har jag kört upp cykeln till Uppsala. En underbar känsla att glida runt på sadeln i cykelstaden. Första delkursen är avklarad (förhoppningsvis) och ryskan börjar på allvar. Jag måste redan nu skärpa mig med läxläsning och hemuppgifter. I fredags tog jag ytterligare en joggingtur, denna gång lite högre tempo och inget träningsverk.

Etiketter: , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker