.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

03 september 2005

Träningsvärk och skuldfri



Inget mer CSN - för några dagar sedan löste jag resten av studieskulden. Hela extrainkomsten från arbetet på myndigheten plus skatteåterbäringen gick åt. Jag tog ju lånet för att finansiera Australienvistelsen så nu när jag löst den skulden kan jag åter börja spara för nästa långresa. När nu den blir av ?

Min hårda träning har gett resultat --> rejäl träningsvärk, framförallt på insidan av låren. På tisdag ska jag ta nästa träningspass, ett ungefär likadant. Under månaden ska jag också börja styrketräna, framförallt ryggstabilitet.

Skolan har börjat på allvar nu. Allmän grammatik och på måndag ryskan och på torsdag kvällskkursen i rysk realia. Det är dock lite jobbigt att pendla till Uppsala särskillt när man måste varva tåg-buss för att spara pengar. Det skiljer ju trots allt 30 spänn ! Kanske man skulle fixa ett boende och veckopendla. Ska jag gå ned i arbetstid blir det dock rejält dyrt om jag inte kan få motsvarande jobb i Uppsala. Jag har trots allt jobbat på filialen i Uppsala några gånger.

Uppsala är en underbar stad - jag har redan blivit förälskad i den - så vacker och anrik och så mycket cyklar. Jag måste skaffa mig en cykel också. Förvånande är dock att så få använder hjälm jämfört med Stockholm. Dessutom är det mer cykelvett, de gör tecken vid sväng. Det har jag aldrig gjort och knapt några andra Stockholmare heller. Staden är universitetsområdet som det var i Stockholm tills för några år sedan. Nu är allt utflyttat till nationalstadsparken. Tänk om Uppsala skulle flytta alla institutioner till gamla F16 !

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker