.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

01 september 2005

Joggingtur

Suck - jag råkade radera ungfär samma text som jag nu skriver (tryckte på klistra in-knappen istället för kopiera och när jag såg att det fanns en "Recover post" så hade jag gjort så mycket ändringar att den bara gick till en ändring).

Jo, jag var ute och joggade Långholmen runt och tvärs för första gången på två år. Fullastad med elektronik för att på klockan kunna se Puls, Hastighet och Sträcka. Häftigt.

Min genomsnittliga puls var 171 slag/min och det tog ytterligare ca 15 min innan den gick ned under 100. Min vilopuls beräknade jag till strax under 49 genom tre medelvärden från mätningar när jag sovit. På diagrammet var pulsen upp i 225 - det blev något fel på sensorn, när jag flyttade lite på den blev pulsen mer normal. Samma sak med GPSn för jag tror inte att jag sprang i 20 km/h ned för backarna. Efter omkring 3 km var jag tvungen att höja tempot för att pulsen gått ned lite. Därefter låg den ganska stadigt på ca 165-170 - bra träningspuls.

De flesta tror att jag är ca 5 år yngre än vad jag är. Det verkar som om jag är det också rent kroppsligt. Enligt schblon ska min maxpuls vara 190, den lär vara högre - 195 betyder att jag är 25 år ! På internet stod det att genomsnittlig vilopuls för vuxna är 72 jag är bra vältränad ändå.

Men det ska bli spännande att se hur jag återhämtar mig snabbare efter träning och hur jag kan hålla högre hastighet för samma puls.

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker