.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

06 augusti 2005

Ruta in framtiden - men hur ?

Nu vet jag inte riktigt hur jag vill att min framtid ska se ut. Formellt sett är jag färdigutbildad och förväntas börja jobba. Men jag har inte riktigt lust med det. Jag vill softa en del. Det är bara om jag får ett arbetserbjudande som jag kommer börja jobba i höst annars kommer jag kanske plugga. Den kurs i Akvatisk ekologi som jag har plats på verkar jätterolig. Samtidigt så vill jag ta det lugnt, inte känna pressen att fullfölja och klara en kurs. I vår ska jag läsa introduktionskurs i ryska för att läsa nybörjarkursen nästa höst. Jag har som vanligt ett inrutat liv. Detta hade jag planerat för nästan ett år sedan. Men börjar jag jobba kan det ju inte bli så. Det skapar ju lite vånda och beslutsångest. Jag har ju ett perfekt jobb nu som jag trivs perfekt med, framförallt med arbetskamrater och arbetsplatser. Det är kanske inte så kreativt och stimulerande. Timlönen är inte hög men i gengäld kan man jobba mycket och på så sätt få en hyfsad lön. Arbetstiderna är nackdelen då man jobbar när andra är lediga det är också en fördel då man kan plugga eller jobba med annat samtidigt.

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker