.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

22 augusti 2005

Saved

Som en fortsättning på gårdagens inlägg om kristendomens egentliga syn på sex före äktenskapet så kommer det en ungdomsfilm snart som heter Saved. Jag är lite osäker på om det är en seriös film eller om det är en parodi på kristet leverne. Kanske ett moralsnöre för att visa hur det kan gå om man gör som man inte bör. Filmen är från 2004 och finns redan på DVD i USA. Den finns också att ladda ned på internet.

Nedanstående publicerat samma dag kl 13:07

Nu har jag sett filmen Saved som jag laddade ner under natten. Soft! Se på TV mitt på dan 26 grader instängt, tvättmaskinen arbetande och en kaffe. Först strulade min bildsändare från datorn. Datorns inställning för grafikkortet hade ändrats.

Filmen var inte alls som jag trodde. Jag har inte sett så många College-filmer så jag har inte så mycket att jämföra med där, inte heller så många filmer med kristet tema. Den var lite lätt parodisk på kristet liv och kristna skolor i USA, men inte missvisande vad jag föreställer mig. En kort recension: En tjej Mary kristen och en kille avslöjar hemligheter för varandra genom att prata under vattnet. Han avslöjar att han var gay. För att försöka "bota" honom så har Mary sex med honom och begår då synd (sex före äktenskapet). Självklart blir hon med barn. Gayen blir sänd till mercy house för att bli av med sin homosexualitet - det hjälper inte annat än föräldrarna. Som en standardindigriens så finns den bitchiga tjejen och den tuffa, kärlek på flera plan och fåneri. Slutet är ju roligast (självklart ska hon föda barnet - abort var inte på tal) när hon lastas på ambulansen för att åka och föda så frågar vårdarna "-Who are you? - I'm the father. - I'm the boyfriend. - And I'm his boyfriend." Slutsatsen av filmen får väl ändå vara att allt är möjligt även om det kan tyckas hopplöst.

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker