.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

04 augusti 2005

Dött bredband - igen

Som vanligt fungerar inte bredbandet. Så brett att det slutat fungera? Detta är därför upplagt i efterhand.

Igår började jag läsa C S Lewis bok "Mere Christianity". Den är en bokversion av de radiotal han höll under andra världskriget i Storbritannien. Jag brukar läsa väldigt långsamt, särskilt om det är på engelska, men den här boken är väldigt lättläst och intressant. Redan första dagen läste jag 50 sidor, dvs en femtedel av boken (på arbetstid). Det är ett filosoferande upplägg som behandlar religion och en jämförelse med vetenskap och den syn han hade på kristendomen före han själv fann tron. Intressant och tankvärd - framförallt för mig som sätter mig in i tron och har en massa frågetecken.

För övrigt sitter jag å dricker hemgjord frappé och lyssnar på Dexter Jones Circus Orchestra lite hårdare än Keltiska psalmer som låg i förut.

Jag är ju lite trög i starten så först nu, ca 10 månader efter att jag köpte ett elpiano, har jag börjat lära mig grunderna. Men jag vill kunna spela redan nu !

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker