.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

30 juli 2005

Kärleken till Gud kvar !

Det är underbart att vara kär i falska förhoppningar. I sin egen fantasivärld är allt bra. När man börjar värdera drömmarna (vilket man gör dygnet runt) mår man inte bra. Senast som jag blev såhär kär bestämde jag min för att nästa gång ta kontakt så fort som möjligt. Så blev det inte. Till och från sedan i februari har jag haft starka känslor för Kvinnan. Idag "talade jag om" att jag var intresserad av henne. Jag gjorde det relativt fegt med SMS eftersom jag inte var säker på hennes känslor. Förra gången ringde jag och den tjejen var i varefall från en början seriöst intresserad av mig (vilket jag förstått) och det blev en dejt. Kvinnan klargjorde att hon inte var intresserad. Klart man känner sig tom samtidigt som det är en befrielse.

Hon har ju redan betytt mycket för mig då hon indirekt introducerat mig till den kristna tron. Jag kommer fortsätta att sätta mig in i läran, men kommer inte få samma möjlighet att praktisera och leva efter den.

Idag tog jag årets första dopp i havet. Knapt 20 grader i vattnet och 18-19 grader i luften. En massa småfisk, blåstång och sjögräs. Härligt! Underbart att vara 'hemma', men jag har aldrig ångrat att vi flyttade.

Etiketter: ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker