.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

14 maj 2013

Liten värld - bra ?

Jag hittade en platsannons på ett jobb som jag skulle kunna tänka mig. I första anblicken var det perfekt, men när man funderar lite så kanske det är lite krävande och jag har dåligt med erfarenhet. Det sjuka i sammanhanget är alla sammanträffanden. En tidigare flirt jobbar på samma avdelning. En dejts lillasyster jobbar nära, kanske också på samma avdelning. Oj! Jag pratade (via facebook) med YV (flirten) och hon tyckte inte att det var så krävande, men givetvis var det bra med erfarenhet och det har jag ju någon e klart. Har inte bestämt mig för att söka. Troligen inte. Men hör hon av sig så kan jag absolut tänka mig tjänsten. Den täcker två av mina intressen energi och miljö, men jag är inte den person som är socialt överkompetent, men det kanske bara är en standardfras som de slänger in.

Såg att någon hittat mitt recept på blinier så jag gör en repris. Glutenfritt, laktosfritt.

Jag har slutat köra glutenfritt då jag som förväntat troligen inte är så känslig. Konstigt är att jag mådde bättre utan gluten men nu åter är knasig i magen. Blev inte dålig av mjölk när jag drog ned på gluten. Ska testa lite utan laktos istället nu. Kanske bara är allmän stress som ställer till det med min mage. Har börjat föra mat- och toalettdagbok för att se några trender.

Nu har jag varit hos psykologen för sista (?) gången. Vet inte om det har hjälpt mig så mycket att få bukt med stressen. Det har däremot gett mig en ny insikt i livet och hur ångesten fungerar. Han poängterar att prioritera är viktigt (utan att ha använt ordet prioritering). Att man borde hitta en livspartner. Det är ju det jag söker. Vill träffa L, åtminstonen en gång, hon kan ju vara någon. Vet inte om jag inte träffar henne IRL. Saknar SeN.

Etiketter: , , , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker