.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

21 april 2013

Ny, nyttigare, nyfiknast.

Det är vår, min årstid. Solen skiner, cykeln är framme och jag fortsätter mitt nya liv.

Idag var jag och tränade gruppträning för första gången i historien. Satt och drömde och planerade långt in på småtimmarna om vilka träningspass jag vill gå på. Idag tog jag ett lugnare pass då min kondition är körd i botten och jag har lite lätt träningsvärk efter årets första joggingrunda i fredags. Jag har en känsla av att jag kommer fortsätta att vara lika uppbokad i fortsättningen trots att jag om en vecka slutar på extrajobbet. Kommer kännas sjukt konstigt att vara ledig och kunna disponera varje helg. Det är ju så att jag jobbat helg de senaste 17,5 åren och jag har knappt vant mig med att arbeta vareviga vardag dagtid. Aldrig ledig på dagarna. I veckan blir det minst ett träningspass.

Vet inte riktigt hur det går med NicL, det tog nästan tre veckor tills vi sågs en andra gång. Det var väldigt trevligt. Lite abrupt slut. Vet inte om hon hade tänkt att vi skulle göra något mer, jag skulle åt andra hållet. Tror ändå att det finns stor möjlighet att vi kommer ses igen, då måste det bli någon form av aktivitet. Hon är bortrest några dagar nu och jag jobbar som sagt sista helgen. Hon verkar lite rädd att gå in i ett förhållande, lite bränd kanske (såsom jag). Långt ifrån desperat såsom SeN och normal. Risken är att om vi blir ett par att det bara blir ett distansförhållande. Det problemet tar jag när det kommer och löser då. Så säger min psykolog att jag ska tänka. Man ska inte oroa sig över problem som inte finns.

I veckan ska jag ut på fågelskådning. Typ 10 år sedan senast.
 



En dröm jag har som jag avser bygga på är att byta jobb. Har varit trött på dagjobbet nästan sedan jag började. Lönen har varit drivkraften att vara kvar. Nu har jag snart nått mina ekonomiska mål och det blir överdrivet mycket pengar över varje månad. Jag läste om förmånerna med att vara statsanställd. 6-10 dagar extra semester, friskvårdstimme, förmåner vid föräldraledighet osv. Räknade att jag kan gå ned 2000 kr i månadslön och ändå ha samma timlön. Har börjat hålla utkik på lediga tjänster på fem olika myndigheter. Jag i min förvirring visste inte ens att naturvårdsverket fanns kvar i Stockholm. När jag slutar kommer firman jag arbetar på få lite problem, men det är inte mitt problem. Hoppas på något redan före hösten. Ser också fram emot att arbeta på en större arbetsplats med många kollegor och öppnare atmosfär. Nu är det bara ett pack inskränkta gubbar/killar som inte sett mer av världen än vad man ser genom botten på ett ölglas.

Fick även lite inspiration om att ta upp dykningen igen, men är aningen tveksam att dyka i Sverige. Hade en gammal vän hemma på ölbryggning. Troligen säsongens sista. Kommer troligen ha en fest när jag fyller år om en månad för att samla lite vänner och bekanta.

Etiketter: , , , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker