.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

07 oktober 2012

Vänskapens vecka

En underbart annorlunda vecka. Veckan började med att jag marinerade fläskfilé före frukosten till middagen med SeN. Det var en trevlig middag. Arbetsveckan har varit lugn med allt från krypande i luftschakt till det normala med bara tidsfördriv, dvs för lite att göra. Inget kvällsjobb i veckan, bara fre o sön. Veckan fortsatte med en härlig höstdag till stor del utomhus med strålande sol i vackra landskap under lördagen. Äntligen ute i verkligheten. En del fotograferande blev det också. Läste klart en bok och började med en ny.

Veckan har mycket handlat om vänner, vilket är väldigt ovanligt när det gäller mig. SeN på måndagen, lite tjattande med henne. Lärde känna J mycket mera på to och hela Lö. Att vi skulle bli mer än vänner tror jag inte, men hoppas givetvis. Hon är trevlig och söt och man kan verkligen prata bekvämt med henne om mycket. Varför tyr hon sig så mycket till just mig? Dessutom har jag tagit kontakt med henne jag här kallar Tjejan om att ses någon gång. Vi var ju goda kompisar innan hon flyttade. Nu har hon flyttat tillbaka till Stockholm. Fyra av fem vänner som jag någonsin haft har varit tjejer om inte rent av fler.

Vet inte hur jag ska förhålla mig till kontakterna med SeN eller hennes sjuka tillstånd BFLmamman. Jag mår mest dåligt av henne. Det är ju ändå inte meningen att man i en vänskapsrelation ska oroa sig över vännen så att man mår dåligt. Samtidigt vet jag att hon mår sämre än mig och behöver det lilla stöd som jag kan ge henne.

Igår var jag så sjukt trött och efter lite vin och ölsoftande tog jag en tupplur kl 20. Jag hörde aldrig larmet och vaknade av pissnödighet kl 01. Bestämde att somna om, det tog ett tag pga oväsen, pigghet och hunger då jag inte orkat äta middag. Så i det hela sov jag omkring 11 timmar. Idag har jag inte varit fysiskt trött, mest uttråkad som vanligt.

Jag har redan börjat spåna på nästa nyårslöfte; att jag ska lägga mer pengar på mig själv än på materiella prylar. I det ingår också utebliven inkomst. Det nyårslöfte jag nu påminner mig om är det att jag inte ska låta min frustration och irritation gå ut över andra människor. Det påståendet fick inte medhåll från en person, men hon hade ju aldrig blivit drabbad. Kvinnan däremot fick mycket gnäll och en kompis förlorade jag mer eller mindre till följd av min spelade elakhet.

I veckan har jag också fått kontakt med två tjejer på dejtingsajten. Det är vad jag brukar lyckas med på ett halvår. Återstår att se om jag kan fortsätta. Tror att jag redan tappat kontakten med ena.

 

Etiketter: , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker