.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

03 september 2008

spontan brorunda

Som förra hösten så har jag mycket ledigt kvällstid. I år dock utan lön. Trött och försöker lägga om till en normal dygnsrytm då jag numera har ett 8-17-jobb. Obetalt då det är studier. Roligt. Två skikt pensionsnära och ynglingar i 30-årsåldern. Fika, biljard, imorgon styrketräning - ganska sjyst arbetsplats.
Helt plötsligt fick jag för mig att jag skulle ge mig ut å jogga. Så blev det. På med träningsdatorn och ut. Den strulade lite i början som vanligt svårt att hitta satelliterna. Det blev en brorunda. Över Årstabron och runt byggarbetsplatserna vid Marievik och vidare över Liljeholmsbron. 7,3 km.

Fritidshuset har verkligen genomgått extreme make over senaste året. Tänker man tillbaka på den kyliga källaren med råa betongväggar för ett år sedan är det svårt att förstå hur man kunnat göra så mycket på ett år. Spacklat och målat väggar, installerat rör och radiatorer, murat väggar, skorsten och annat till pannrum, lagt golv och nu senast en fin trappa. Trappan har förvandlat huset. Att inte behöva gå utomhus för att komma till källaren. Trappan är i furu, behandlad med vaxolja. Dessutom en dörr för att förhoppningsvis hålla möss utanför. Vi har haft hyresgäster de senaste vintrarna.

Etiketter: , ,

1 Påpekanden:

At 08 september, 2008 15:20, Blogger Lium Sweden AB säger...

Hej Eliuti!

Tack för en bra blogg. Jag hoppas att du mår mycket bra.

Det skulle vara en ära för mig om du har lust att komma på mitt CSR lucnhseminarium som jag har på FN dagen, den 24/10 med start klockan 12:00 i Stockholm. Du behöver såklart inte betala något. Anmäl dig gärna här anmalan@lium.com skriv koden 1010alex vilket innebär att du inte blir fakturerad. Jag kommer att publicera hela programet här: www.metrobloggen.se/csr. Du får gärna maila till mig också om du vill: richard.lium@lium.com Trevlig dag & kram

 

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker