.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

28 juli 2008

Värme som får en att längta

Jag ogillar värme och trots att elpriset är flera gånger högre än normalt nu så brassar jag luftkonditioneringen för fullt. Det är skönt att stanna inne. På jobbet är det utmärkt kylning och likaså i fritidshuset. Hemma i lägenheten har jag ett portabelt aggregat som läcker ganska mycket av spillvärmen tillbaka till rummet. 26-28 grader med kylning och rullgardinerna nere.

När jag satt på jobbets takterrass och läste Narnia bok 6 var det varma vindar och fantasieggande monoton "svart" trummusik (afrikansk/jamaikansk) som gjorde att jag fick väldig dålig inlevelse om snöstormen som boken beskrev... Sommar är skönlitteraturens tid, sedan sommarlovet började för fyra veckor har jag läst tre böcker. Jag vill börja läsa en riktig fantacybok. Älskar dem. Att kunna fantisera sig iväg till en overklighet, bara ens egen fantasi sätter begränsningarna för det uppmålade geologiskt intressanta miljöerna.

Geologi ja ! - hittade denna bild på fel ställe i datorn:

Abisko nationalpark, jag var med en vetenskaplig expedition dit. Vi gjorde en klimatologisk studie och kånkade en jolle till Vuolip Njáhkájávri (stora sjön i bild) och paddlade omkring. Flög helikopter till en glaciär som säkert blivit 200 m mindre nu. Åh det vore härligt att göra om - sova i tält eller under bar himmel i höst efter att myggorna gått i pension. (För övrigt hände en olycka året efter i liften nära där denna bilden är tagen).

Om planeringen hade varit bättre så hade jag gjort som jag tänkt nu; varit på en kort tågluff mellan Rom och Paris. Men jag sköt på det till något senare tillfälle, satte in pengarna, 6000 kr på semestersparkontot.

Lustigt, jag fick nästan en rekordlön nu, 30 timmar övertid, men kan inte använda den då jag råkade spärra mitt betalkort. Hjärnsläpp och fel kod för många gånger. Hon på ICA blev lite irriterad med dålde det väl, men kom väl ihåg mig när jag kom dagen efter med kontanter och köpte nästan samma varor. Tur att man har hyggliga arbetskamrater som erbjuder sig att låna ut pengar utan att man ens behöver fråga om det.

Etiketter: , , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker