.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

07 augusti 2008

Väderstationen

Dags för en utvärdering av min Irox Prox USB som jag köpte för snart ett år sedan. Väderstationen är lite si och så. Inget som jag rekomenderar. Den har ett inre minne och loggar väderdata var 10:e minut (går att ställa in som man vill). Att tanka över det till datorn tar eviga evigheter och stänger man av tappar man värdena som inte laddats över. Den slukar rejält med batteri och resettar sig om det tar slut. Nätadapter är ett måste. Man kan köpa väderprogram för runt 500 kr - vilket är lite väl dyrt så jag kör på oregistrerat och får bara en excel-lista som jag vid tillfälle kan behandla. Nej, jag är inte riktigt nöjd med den och rekomenderar således inte andra att skaffa den heller. I vare fall inte till ett fritidshus. Det finns säkert bättre versioner och teknikutvecklingen går framåt.

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker