.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

09 september 2008

Oj, vilken vecka

Oj, vilken vecka - förra veckan

Ny arbetsplats, massa nytt folk. Joggat. Styrketränat för första gången på gym sedan evinnerliga evigheter. Jobbat för första gången sedan i somras på den ordinarie arbetsplatsen. Många nyheter. Alla såg annorlunda ut, klippt sig, rundare kinder eller som två kollegor som blivit ett par. En flirt som kom förbi, ja, man undrar om det kommer bli något någon gång. Veckan gjorde mig förvirrad så på fredagen trodde jag att det var torsdag. Lördag var det en göra-ingenting-dag.

Den här veckan verkar bli lika dan. Måndag var ganska ordinär på dagen, men helt hysterisk på kvällen. Jag tog ett extrapass för att ställa upp för en ömhetstörstande tjej. Herr L som är ett riktigt original (eller som han själv säger att han är den enda som är normal, alla andra är original), homo, väldigt sexistisk, intressen inom det mesta och pratar konstant, hela tiden och utan paus. Men väldigt rolig att jobba med om det bara är för någon gång då och då. Idag började jag dagen med en cykeltur på knappt en mil för att vara med på ett jobbuppdrag. Fick stå och vänta i ca 45 min.

Snart ska jag skriva lite recensioner på datorer och datorprogram. Ska bara få de beställda grejerna levererade. Köpt en massa nytt trots att jag egentligen inte har råd då jag numera går på CSN.

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker