.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

21 augusti 2007

Släpper väder

Om det syns någon bild ovan och om den är aktuell så fungerar min nyinstallerade online-väderstaion. Jag litar inte på mobila bredbandet och jag fick inte de extra temperatursensorerna att bli loggade.

Jag har köpt en väderstation Irox Pro-X USB som har vindmätare, UV-mätare (nja... bara för att det följde med !), termometer och hygrometer. I källaren placerade jag två termometrar, men fick som sagt inte dem att bli loggade. Något hände för temperaturen stelnade på samma värde. Luftfuktigheten verkar fungera. Här är länken till min ftp-sida och min WeatherUnderground.

Trixandet med det tog ett antal timmar, men jag har ändå fått installationen av vattenburen värme att fortskrida. Tre radiatorer har fått röranslutning och två är nästan anslutna (strul med tillopp-retur som korsar varandra får ordna med mjuklödning istället för hårdlödning) Enligt min tidsplan så dröjer det 12 dagsverken tills jag är helt klar med installationerna.

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker