.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

08 juli 2006

Kassa bloggar o IRL-dagböcker

Blogg-provajdare kan man inte lita på. Här kan man inte publicera bilder och när man skrivit en detalgerad beskrivning över problemet så får man ett automatsvar där de önskar en beskrivning över problemet om man inte kan lösa de genom deras FAQ som de länkar till. Smart för det är väl ingen som orkar skriva en detaljerad beskrivning igen, så då slipper de anstränga sig. Eftersom reklamanonsörer är kunderna så kan man ju inte kalla det för dålig kundservice. Den andra bloggen är Lunarstorm. Man kan inte publicera mer än ett inlägg per dag och det går inte att kopiera för att sedan klistra in i det tidigare inlägget. Idioter, men Gratis. Så jag publicerar Lunarinlägget här istället med viss censurering.

Jag skrev aldeles nyss sista sidorna i min IRL-dagbok. En röd reklambok som nu är fylld med 382 sidor tätskriven text. Första raden från Torsdag 15 November 2001: "Inför tentan i genetik i torsdags hade..." och sista raderna idag:
"Vad vill du ?
Gud !"
Mellan dess har det hänt ganska mycket. Jag har inte skrivit kontinuerligt. Det längsta uppehållet var nästan ett halvår. Stora ämnen har varit kärlekar och framtidsplaner såsom flytter och jobb. Jag har inte tagit upp samhällsproblem - det gör jag på min blogg där jag kan dela med mig av det. Boken är bara mina privata tankar. Tankar som jag visserligen i utvalda avsnitt kunnat tänka mig att läsa upp för den det handlar om - och kan för Någon.

Vid nästa speciella tillfälle börjar jag på min grön-beiga bok. Vad ska den innehålla?

Följer jag bara Guds stig så blir det bara spännande utan alltför mycket oro. Men hur vet jag att jag följer Guds vilja ? De senaste dagarna har Han sammanfört mig med en viss person med hjälp av slumpen ett par gånger, vad som är syftet med detta undrar jag. Hon är med säkerhet intresserad utav mig, men har pojkvän och är ganska ung. Jag har inget emot unga tjejer, men det är Kvinnan jag älskar och hon har börjat se på mig på ett annat sätt senaste tiden. Positivt sätt. Hur tänker hon, har hon samma tankar som mig ?

Etiketter: ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker