.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

25 juni 2006

Världens alla hörn lockar.

Nu har jag suttit några timmar och surfat runt på www.resedagboken.com och blivit mycket frestad (och inspirerad) att åka. Jag har läst om resenärer på transibiriska, dyk i Bajkal och sett bilder från Sydostasien. Jag vill ut igen...

Resor jag vill göra är självklart: Indien, Nya Zeeland, norra USA/Kanada och självklart Ryssland. Afrika lockar inte alls, Sydamerika till viss del. Det lär nog bli en resa redan i höst eller vinter (svensk vinter). Jag vill veta vad som döljer sig bakom nästa krök!

Det är jätteroligt att resa, men det är så förbannat tråkigt att göra långa resor ensam. Inte det att det är jobbigt att resa själv, det är smidigt och trevligt, men det är så tråkigt när man inte har någon att dela upplevelserna med och vissa saker kan man inte göra själv. Kanske en viss bloggläsare vill hänga med? Jag kan väl betala åtminstone en liten del av resekostnaden.

Jag har inte dykt på snart 3 år. Jag skulle vilja göra några dyk. Kanske Thailand eller om jag åker tillbaka till Norra Australien en del av en vecka och sedan ett par veckor i Nya Zeeland. Trevligt. Transibiriska får bli något annat år. Då vill jag kunna ryska mycket bättre än nu, för den resan ska inte göras på bara en vecka. En lös plan som jag har är att redan nu i sommar åka tillbaka till Ryssland (Moskva) och åka till Kiev, Polen, Tyskland och hem igen. Praktisera ännu mer Ryska. Tyska kan jag fortfarande bättre än något annat språk förutom modersmål och Engelska. Jag har 13 000 kr kvar från semesterersättningen och lite betald semester att ta ut. Det räcker inte så jag lär få ta från andra besparingar, men jag ska köpa en villa också.

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker