.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

28 juli 2005

Vad menar Du Gud ?

Jag har sedan jag börjat söka tron bett Gud om ett tecken på hans existens och verkan. Jag fick ett lite vagt tecken för några veckor sedan. Men idag fick jag verkligen ett solklart tecken på hans existens och att han påverkar våra liv.

I eftermiddags skulle jag iväg och handla mjölk och kvällsmat. När jag kom till korsningen V.g/H.br.g ändrade jag mig plötsligt från Vi till att gå till ICA. Jag förstod att det var ett tecken och jag följde. Kanske skulle jag träffa någon på vägen? Jag åt spagethi, stekt hamburgare och beanecesås. Efter maten gjorde jag som jag tänkt - gick på bio. Det var väldigt stressigt filmen skulle börja om 15 min. Väl på biografen såg jag en bekant person, men det kunde ju inte vara? Jo, det var Kvinnan och hon skulle se samma film. Hur stor är sannolikheten till att man ska få träffa den Fina såhär ? Sannolikheten är obefintlig om Gud inte har styrt det. Det första tecknet kom jag underfund med var att på ICA fanns inte kött. Skulle jag stekt kött, kanske kokat ris, hade det tagit längre tid och jag hade missat bion och Kvinnan.

I övrigt tycker jag inte träffen var så givande för mig. Hon var ganska upptagen med sina kompisar. Vem vet tecknet kanske var till för henne för att hon skulle träffa mig ?

Tack Gud, men vad menar Du med detta tecken ?

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker