.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

25 juli 2005

Nedgång och Uppgång

Semester och redan innnan semestern börjat visade det sig att ett av de inplanerade målen på lördag inte verkar bli av. Tänkte kolla på Blood Music En ljumen i gräset, men K-J kommer troligen inte ställa upp. Det andra målet att försöka dejta Kvinnan verkar inte heller bli av. Jag var så psykiskt pressad i morse. Extremt nervös så att det gick ut fysiskt. Jag mådde jättedåligt inför att ringa henne. Nu visar det sig att nu när jag är ledig så jobbar hon jättemycket så att vi inte kan träffas. Nervositeten försvann i vare fall eftersom jag inte behöver ringa henne då det inte är någon idé. Var detta något tecken att vänta för att hon inte är redo för mig ? Eller ?

Uppgången var när jag ändå fick tillfälle att träffa henne en kort stund och småprata lite med henne - bara vi två, dock långt ifrån en dejt.

Nu har jag lite smått börjat läsa en annan bok som Ida nämnt i sin blogg - Houses that chnge the World. Handlar om hemmen som kyrkor, en österlänsk modell. Många tackar Ja till Gud, men Nej till kyrkan. Jag gick ur kyrkan för kanske 5 år sedan eftersom jag tyckte det var en orimligt hög medlemsavgift jämfört med andra föreningar som man var medlem i. Boken är, tror jag, lite svår att sträckläsa den blir nog svamlig i längden, men leder säkerligen till nya insikter.

Idag ska jag ta mig till Mariaberget och äta en sen middag vid niotiden - en pastasallad.

Etiketter: , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker