.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

14 juli 2005

Öl i svalkan

Nu har det blivit lite humanare temperatur ute. Arbetskamrater från myndigheten skulle ut och ta en öl på Medis. Jag tog mig dit vid 21-tiden och hittade dem inte bland hundratals människor. Jag gick och hälsade på på en av mina arbetsplatser och då kom K och hämtade mig. Trevligt med nya bekantskaper. Trots allt är jobbarkompisarna på mitt ordinarie jobb mycket roligare. De är i mer jämn ålder och det är mer socialt arbete. Självklart finns det ju undantag. På myndigheten ska jag bara jobba en vecka till (på pappret). Jag vet att det finns behov av folk och jag hoppas att jag kan fortsätta. Det är dock en fråga om lön också. Jag tycker att jag har lite i underkant nu (18 000 kr). Snittlönen på andra jobbet är ca 22 000 kr och det är det minsta jag vill ha. Dock inte säkert att jag kan få det.

Det har inte blivit något läsande i någon bok de senaste två dagarna. Kvinnan har jag träffat som hastigast. Hon var lite upptagen och hade inte någon tid för mig, eller ville hon det inte ?

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker