.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

24 juli 2005

Tankar såsom andra bloggare

Satt precis och läste Idans blogg från 18:e Juli där hon går igenom sitt grubbleri, sina tankar. Man förlänger inte livet av bekymmer ! (tolkat från Matt 6:27). Leva som hon lär. Jag tror att hon är kär, för jag känner igen mig så väl. Hur man vill men inte riktigt vågar eller kommer till skott. Det skulle vara en sådan känslomässig nedgång om man fick ett nej. Samtidigt skulle ett nej trots tomheten vara bättre än att fortsätta en tid i ovisshet. Jag har som mål att ringa eller om jag är så feg SMS:a Kvinnan i början av denna vecka. Det är väldigt nervöst eftersom jag inte vet om hon vill. De senaste dagarna har jag umgåtts ganska intensivt med henne och gjort gott intryck på henne, men det är så svårt. Kvinnan är ju lite svårare än andra tjejer eftersom jag inte vet hur hon fungerar med hennes tro. Det är en av anledningarna till att jag har satt mig in i tron på olika sätt och därför som jag läser Idas blogg. Jag bloggar själv för att dela med mig av mina erfarenheter och för att inte bara "ta" från andras bloggar. Mina egna grubblerier har alldeles för ofta handlat om ekonomi. Jag hade tidigare en extremt belastad ekonomi och det gjorde mig ekonomiskt hypokondrisk, något som jag till viss del har kvar trots att jag nu har i princip hur bra ekonomi som helst. Nej, jag är inte rik, men jag klarar mig. Så länge jag har jobb !

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker