.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

16 juli 2005

Nöjestur till betongen i söder

Lördag

En helt ledig dag, vad ska man göra då ? Jag är ju en arbetsnarkoman, ofrivilligt. Nu kan jag inte säga att det beror på att jag vill ha pengar. Jag har ”tillräckligt” och vet inte vad jag ska göra av det extra. Jag har så att det räcker att lösa det lilla studielån som jag har och skulden på fritidshuset. Men klart det är alltid bra med buffert ! Anledningen till att jag tog sommarjobbet på myndigheten var snarare att det är en bra merit och roligt (på sätt och vis i vare fall). Det var skönt med en dag utan tvång.

Jag plockade ordning i lägenheten. Bredbandet fungerade inte så jag fastnade inte vid datorn utan gick ut och nöjescyklade. Jag tänkte ta mig till Skärholmen men fortsatte till Vårberg. Gick upp till Vårbergstoppen. Gick upp i ett sträck i relativt snabb takt så viss andfåddet hade jag. Härlig utsikt. Kan föreställa mig hur en solnedgång en vårdag måste vara.



På hemvägen pumpade jag upp trycket i däcken och det rullade på lättare. Men problemet kom dagen efter, igår när jag skulle slänga mig iväg till jobbet lite småsen sådär var det punktering. Reifenpanne ! Däcket hade inte hållit för trycket. Får fixa det. Cykeln är mitt egentliga transportmedel. Bil tycker jag inte om. Fast det var praktiskt att ta den de tre kilometrarna till jobbet.

Totalt cyklade jag 40 km i lördags. På kvällen var jag dessutom på bio och såg ”Steget efter”. Den var helt OK, men jag tycker inte om strobeeffekten som gjorde det helt ryckigt.

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker