.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

29 maj 2013

Hon den mörka sprider ljus !

Jag tror jag fått känslor, håller nästan på å blir kär, i en som jag träffat IRL. Det är inte vanligt, händer väl sådär var tredje år. Jag såg henne direkt, första gången vi träffades. Har haft ett öga för henne och förra veckan fick jag en chans att bekanta mig med henne. Idag fortsatte jag att prata och umgås med henne. Jag vet inte så mycket om henne. Hon är politiskt engagerad. Den kant som jag närmat mig. Tvärt emot L som jag haft kontakten med och för den delen hela familjen. Jag bekänner mig ju grönt och det är nog utan blocktillhörighet men traditionellt närmare vänster. Ååh är en mysig tjej, smart, lite försynt, men skärpt. Vet inte om hon har pojkvän, men ingen sambo. Hon jobbar på vad jag förstod en form av trainee-program. Bra betalt, men allt är ju relativt. Hoppas på att kunna fortsätta träffa Ååh, kanske jag ska försöka få med mig henne till kompisaktiviteten på söndag. Träffar henne kanske på lördag, då skulle jag kunna föreslå. Har ju inget att förlora…

Nu är det fullt upp, har inte tid att träna på Friskis. Klar hos psykologen. Nästa vecka ska jag till läkaren för att undersöka om jag har någon form av glutenintolerans eller endokrin störning på sköldkörteln. Jag tror ingetdera men vill kunna utesluta de allvarligare diagnoserna. Jag är alltid sjukt trött och magen är i ständigt olag. Idag knorrade den av gaser vilket inte är ovanligt. Imorgon ska jag på två saker samtidigt, det blir jobbgrejen trots att jag egentligen inte känner för det. Vill ju egentligen byta jobb. Vill jobba statligt. Men trevligt med gratis middag. Ska dock undvika att supa för mycket och vill vara hemma tidigt. Ska jobba natt på extrajobbet dagen efter och upp tidigt lördag. Hur ska jag orka ?

Nu har det dykt upp ett par villor som jag skulle kunna tänka mig att köpa, men det är alltid något krux. Antingen blir de för dyra att köpa eller så blir de för dyra att äga.

Ska börja planera för min Islandsresa också. Rida islandshäst, bada i varma källor, vandra vid glaciärer och se gejsrar. Kanske festa i Reykjavik. Synd att J inte följer med (hon ångrade sig). Synd att jag inte lärt känna någon från kursen än. Blir lite softande och flykt från värkligheten.

Snart har jag betalt billånet och nått ett ekonomiskt mål som jag haft länge. Bilköpet var väldigt dumt av mig. En värdeminskning på 200 000 kr på 2,5 år. Nu faller inte värdet så mycket längre. Månadskostnaden blir nu under 2000 kr. Målet om att kunna leva på 13 500 kr är nästan uppfyllt.  

Jag har inte hört något om jobbet som jag sökte. Jag räknar inte med att få det, men man vill ju höra av dem.

Etiketter: , , , , , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker