.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

19 maj 2013

Till slut

I januari fick jag kontakt med L på en dejtingsida. Jag var aldrig särskilt intresserad av henne. Hon bröt kontakten när hon träffat en dejt. Hon tröttnade på honom då hon inte fick den uppmärksamhet som hon behövde. Hon återupptog kontakten med mig. Jag var ju nyfiken på att se vad hon var för någon i verkligheten. Hon är extremt underlig när man pratar telefon med henne. Hon kan inte bestämma något och är extremt velig. I onsdags bestämde vi i alla fall att vi skulle ses igår lördag. På torsdagen skickar hon mer än 50 SMS till mig och berättar allt hon håller på med. På kvällen skickar hon ett SMS om vad jag uppfattar att hon vill ställa in dejten. Att det skulle bli för tajt efter en stressig vecka och att hon skulle till stallet.Vi försöker hitta en ny tid, men det rinner ut i sanden. Detta är inte första gången. Vi har försökt träffas flera gånger men utan resultat. På fredagen blir hon förvånad över att jag bokat annat på lördagen för hon ”trodde vi skulle umgås hela dagen”. Öh, ja ! Det gick bra att ses överenskommen tid ändå då den utflykt jag bokat med kompisar inte behövde ta så lång tid. Det blev stressigt men jag mötte L på avtalad plats.

Den dejten var en upplevelse. Hon var lite kortare än jag föreställt mig. Hon var inte så översminkad som jag var rädd för och lite sötare än jag trott. Hon mötte dock aldrig min blick och gav mig ingen kram. Hon verkar inte vara den bimbo jag nästan trott. Det är dock något fel på tjejen. Hon borde ha någon form av diagnos. Aspberger eller Andisocial eller vad som helst. Vi bara började gå åt ett håll. Hon stannade till några gånger och micklade med mobiltelefonen, mumlade något första gången om att stänga av den. Sedan helt plötsligt sa hon att hon behövde köpa nya gympaskor och undrade var närmaste T-bana låg. Jag tänkte om hon planerade för vad hon skulle göra efter en fika eller vad vi skulle hitta på. Nej, vi skildes åt vid tunnelbanestationen. Väldigt udda. Jag kan inte påstå att jag blir förvånad över hennes beteende för med henne förväntade jag mig vad som helst. Hon kom i varefall så att jag fick se henne IRL och stillade min nyfikenhet. Hon sa dessutom en gång att vissa hade svårt för henne och det förstår jag. Den dejten varade 10 minuter efter nära fyra månaders kontakt. Får se om hon hör av sig för det var vad jag sa av artighet att hon fick göra. Ska nog gratta henne när hon fyller år för att se hennes reaktion.

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker