.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

19 december 2012

sluta utan värme med effekt

Så ! Nu har jag sagt upp större delen av tjänsten på kvälls- och helgjobbet. Kvar har jag två dagar varannan vecka, ca 39 timmar per månad. Om de nu godkänner det eller vill att man slutar helt.

Jag har varit väldigt mycket hos min bästa vän SeN. Jag vet inte vilken typ av vänner vi är. Släkt och vänner börjar undra. Hur svarar jag när jag inte ens själv vet. Får se till att ta reda på det. Jag vill ju mer nu, jag vet inte om hon också vill det nu. Tidigare ville ju ingen av oss vara mer än vanliga kompisar. Var det en provokation för att se hur jag reagerade när hon registrerade sig på en dejtingsida igen? Då var jag likgiltig, men nu. Hon är värd ett försök, men nu är det jul och hon är försvunnen ett par veckor. Ikväll måste jag dock ta reda på hur hon känner. Pirrigt och jävligt och pressen att jag verkligen vill veta. Vill ju inte heller såra henne eller förstöra vår vänskapsrelation.

Hon känner till denna blogg men hon verkar inte läsa den.

I fritidshuset har jag fått de första rättvisa mätningarna av bergvärmens COP. Hur mycket mer värme jag får för inköpt mängd el. Med kontaktorer så att cirkulationspumparna går på samma mätning som kompressorn fick jag fram COP 4,70 på tre veckor då det varit neremot 23 minusgrader. Underhållsvärme med framledningstemperatur på omkring 30 grader. Nu testar jag med normal framledning, dels för COP, dels för att se hur länge den ackumulerade energin räcker. Har timmätning nu och ska se om det går att ackumulera för att få timdebitering lönsam. Tror inte det. Ett tidur kostar dessutom några hundralappar.
 
 

Vet inte hur min jul och nyår ser ut. Råkade ta ledigt från extrajobbet på fredag för att jag inte har någon almanacka och trodde att jag inte kunde. Asch 900 spänn mindre. Snålheten bedrar visheten. Nu har jag inget att göra heller. I mellandagarna jobbar jag kanske en dag på kontoret. Har ännu inte fått någon formell inbjudan till nyår med J och Co. Annars blir det med familjen. Sedan börjar åter arbetet. Suck.

Etiketter: , , , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker