.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

20 oktober 2012

Veckans längtan

Den här veckan har jag, precis som jag längtade efter, träffat mina båda tjejkompisar.

Jag förstår mig inte riktigt på J. J har pojkvän men ändå är hon så enormt på mig. Det var självklart att vi skulle sitta bredvid varandra, vi gick alltid tillsammans, vi tog en promenad bara vi i regnet när de andra fikade under tak. Hon ville ta en öl med mig någon dag. Jag blir bara så förvirrad för hon har ju tom pojkvännen som bakgrundsbild på telefonen. OK, jag har varit med om liknande med tjejer som inte förstår vad de sänder ut för signaler. De har ju trots allt varit singlar så då är det lättare att missförstå. Hur ska jag tolka detta? Jag är inte kär i henne men naturligtvis väldigt intresserad, annars hade det ju bara passerat. Så länge jag kan hantera distansen så låter jag det fortgå. Det kan ju trots allt vara så att hon är intresserad av mig mer än bara som kompis och vill byta ut den yngre pojkvännen till en äldre !

SeN träffade jag i början av veckan. Trevligt men jag förstår mig inte riktigt på hennes beteende heller. Hon tror att hon är på väg att bli frisk samtidigt som hon verkar vara sjukligare än vanligt. En spekulation som jag funderade på var om hon saknar sex så mycket att hon efter att ha träffat mig (som inte ger henne det) blir tvungen att uppsöka KK2 för att få det, men på ett sätt som inte är det hon ska ha för att kunna friskna till. Han skadar henne både fysiskt och psykiskt. Det har hänt båda gångerna vi träffats som kompisar. Vi har inte pratat om det. Ärligt talat så vågar jag inte prata med henne om vad som helst då jag är rädd att såra henne. Så än känner jag henne inte riktigt.

Imorgon är det ölbryggning. Den inbjudna kompisen uteblir så därför har jag förberett med maltuppvägning och krossning redan nu. Vattnet är på värmning så går det fortare imorgon. Tror inte SeN kommer förbi trots att hon är inbjuden. Det blir en ombryggning av min lyckade bryggd från förra året – Röd Höst. Nu större sats och annan malt och kanske också torrhumling med amarillo. En årgångsöl.

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker