.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

04 december 2012

Hellre knö än sparka snö

Inser att det blev så fel förra gången, jag ångrar att jag ringde det där samtalet. I vare fall hur jag formulerade det. Jag var nervös så att jag skakade så det var inte konstigt att budskapet blev fel. Idag var hon helt förstörd av osäkerhet. Hon var så reserverad men släppte loss lite när jag tiggde till mig en kram. En lång, tom en liten puss fick jag.

Ville sova över, tror att hon räknat med det, det hade också varit bäst för mig då jag imorgon ska åka samma pendeltågslinje. Dessutom missade jag precis ett tåg och får vänta en halvtimme. Hade givetvis med mig kläder o tandborste. Vet inte vilket som var bäst för henne. Att jag åkte eller om jag skulle ha stannat. Det blev nog fel i vilket fall.

Det hade ändå varit oerhört stelt om jag sovit över. Jag blev väldigt stel (inte bara pga långkramen) av henne idag. Vill att hon ska må bra. Bra att lära känna henne hur hon är när hon är nere också. Det är så mysigt ändå.

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker