.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

09 november 2012

trött bil pallar

Fruktansvärd paltkoma som vanligt när jag ätit lunch ute och sätter mig vid datorn. Det blir bättre när man äter matlåda. Oftast, men inte alltid lite mindre portioner.

Den här veckan har jag fortsatt umgås med J. Hon är väldigt social och aktiverar mig, det är verkligen vad jag behöver. Det gör att jag ger lika mycket tillbaka. Synd att SeN fortsätter att vara sur på mig. Hon skulle också behöva någon normal som aktiverar henne. Hon gnäller indirekt över att jag är så dålig att prata. Men när hon inte pratar med mig, hur ska jag då kunna svara? Det blir däremot inte en tredje fredagskväll med J och samma gäng då jag nu jobbar. Väldigt trist, men jag har ju sagt att jag ska jobba till början av januari. Ska säga upp mig om en månad. Tror att jag har en månads uppsägningstid. Dessutom har jag börjat en ny kvällskurs. Väldigt spontant och jag vet inte om jag kommer klara det. Ska försöka. Anledningen var så fånig att jag tog en kurs för att få studentrabatt. Jag fick nämligen ett studentrabatterat SL-kort av någon okänd slarvig person. För att lovligen kunna använda det behövde jag registrera mig på en kurs till. Nu har jag giltigt bevis för studentrabatt och kan hoppa av om jag vill. Vill jag?

Blev lite nere när jag kollade värdet på min bil. 150-200000 kr. Hade tippat på 50000 kr mer. En värdeminskning på sjuka 65000kr/år. Golfen har under samma tid minskat 30000 kr. Skulle ha behållit den istället. Bara bita ihop och betala av. Inte göra om misstaget igen…

Nu har jag beställt pellets, två pallar, till fritidshuset. Det lär bli fullt i källaren igen. Inte som förra gången då jag lastade in tre pallar men mycket nog. När det är betalt säger jag upp kreditkortet och bara kör på bankkort. Tryggare att inte ha kredit. Usch bara att ICA-banken är så omständiga. Kanske avslutar mitt engagemang där helt.

Etiketter: , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker