.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

24 november 2012

Tjejer inte som trögfattad.

Jag förstår inte hur det kunde ske. Att jag inte hade bättre koll på mina känslor. Att det hände just nu, när jag minst anade. Att jag sedan lät henne få chansen att ljuga utan att jag förstod det. Om hon nu ljög. Nere, lätt deppig, så som jag är när jag är ensam, så som jag ofta blir när jag ensam åker till fritidshuset. Åter hemma.

En kollega på kvällsjobbet förklarade idag för mig att jag är mer intelligent än de flesta och därför ska ha tålamod för de som inte är så smarta. Det handlade om en kollega på dagjobbet, en nyexaminerad ingenjör som inte bara är fullständigt ointelligent utan inte ens fattar vad han håller på med. Att vara välbetald ingenjör betyder inte att man är smart. Jag är fullständigt understimulerad och utnyttjar ingen av min utbildning. Ja, jag vill byta jobb. Inte bara företag utan bransch. Kollegan gick mig på nerverna i fredags med alla dumma frågor. Visst jag skulle lära upp honom, men när han försvinner i en halvtimme under introduktionen. Suck.

Den senaste veckan har också varit som jag vill. Förra lördagen hade jag fest. Det blev bara med J och den kretsen som jag umgåtts med en del nu. Jag följde med tjejerna ut på dans. Enormt trevligt. Jobbade lite för min bror på söndagen, bakis som jag var. Det har varit ganska mycket att göra på dagjobbet. Jag var ut till SeN i veckan och hade familjeliv. Underbart. Träffade J och diskuterade lite om nästa vecka. Idag var jag som sagt i fritidshuset. Jag lastade in pellets och monterade två kontaktorer i bergvärmepumpen. Allt för att kunna få rättvisa mätningar av COP. Solcellerna producerar än så länge lite el.
 
Folk med kommentaren "att det bara är att skaffa sig en flickvän". Vad tror dom ? Det är klart att jag vill ha en flickvän. Inte vem som helst. Någon.

Etiketter: , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker