.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

09 februari 2008

Ring ring svara vem kan d va ?

En gång i tiden när det fanns mekaniska skrivmaskiner i skolorna lärde jag mig lite stenografi, lite svensk standard och annat utdött. Jag lärde mig telefonnummer. Det finns däremot ingen fastslagen standard för hur man ska skriva ett telefonnummer, men först riktnummer och sedan siffrorna grupperade i regel 123 45, 12 34 56, eller 123 45 67. Det jag retar mig på är mobiltelefonnummer där folk väldigt ofta inte skriver riktnumret korrekt utan lägger på en extra siffra. I Stockholm har man riktnummer 08, mobilnummer har 070, 073, 076 osv. Ett lokalnummer skriver man aldrig 081-23 45 67, men det är vanligt att man skriver 0701-23 45 67. Fel, fel och åter fel ! Jag är inte bättre själv för mitt nummer är lättare att säga i fel gruppering av slutsiffrorna, 073 12 24 567, borde vara 073 123 45 67.

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker